Ο θάνατος του δασκαλάκου

Δεν εξηγείται αλλιώς. Πρέπει να ζούμε σε παράλληλο σύμπαν

Aν είναι σωστή η παρακάτω πληροφόρηση υπάρχει θέμα, και μάλιστα μεγάλο, που πρέπει να αντιμετωπίσουμε άμεσα (συλλογικά, για μια φορά). "Την ημέρα των εξετάσεων κατά συγκεκριμένο μάθημα και λύκειο, ο Διευθυντής και ο οικείος ή οι οικείοι διδάσκοντες με τη χρήση των κωδικών που διαθέτει το σχολείο για την είσοδο στο πληροφοριακό σύστημα myschool, θα κληρώνουν (δύο ώρες προ της ενάρξεως της εξέτασης για όλα τα άλλα μαθήματα και τρεις ώρες για τα μαθήματα των Ξένων Γλωσσών, της Ελληνικής Γλώσσας, της Λογοτεχνίας και των Αρχαίων Ελληνικών) με απόλυτη τυχαιότητα, το 50% των θεμάτων που θα εξετασθούν οι μαθητές στην εξέταση του συγκεκριμένου μαθήματος που θα ακολουθήσει". Αυτό, πρακτικά, σημαίνει ότι αν οι εξετάσεις αρχίζουν στις 8.30 το πρωί οι διδάσκοντες και ο διευθυντής καθώς και ο χειριστής του myschool θα πρέπει να βρίσκονται στη θέση τους στις 6.30 πμ. 

Αν αναρωτιέστε γιατί ν' αρχίζουν οι εξετάσεις στις 8.30 και όχι πχ στις 10 δείτε λίγα δεδομένα από ένα σχολείο (τυχαίνει να είναι το δικό μου, αλλά υπάρχουν εκατοντάδες στην ίδια θέση): 

1. Για να γίνουν ταυτόχρονα οι εξετάσεις σ' ένα σχολείο με 9 τμήματα απαιτούνται  18 επιτηρητές + 2 για διαδρόμους + οι εισηγητές των μαθημάτων της ημέρας (πρακτικά από 3 έως 7, ενδέχεται και περισσότεροι). Δηλαδή, μαζί με τον Διευθυντή και τον χειριστή του συστήματος 25-29 εκπαιδευτικοί! 

2. Σχολείο αυτού του μεγέθους έχει (με την αποψίλωση του προσωπικού που έχει προηγηθεί) συνολικά περίπου 20 εκπαιδευτικούς (μαζί με τον Διευθυντή και τον Υποδιευθυντή). Από αυτούς τουλάχιστον 5 μετακινούνται  σε δυο και τρία σχολεία, άρα κάποιες μέρες δεν θα είναι παρόντες. 

3. Για την οικονομία του παραδείγματος θα υποθέσουμε ότι έχουμε διαθέσιμους 3 από τους 5 "μετακινούμενους" εκπαιδευτικούς. Έχουμε και λέμε: 20 μείον ο Διευθυντής και ο χειριστής του συστήματος μείον 2 μετακινούμενοι φτάνουμε στους 16. Αν βγάλουμε και τους εισηγητές μπορεί να μην έχουμε ούτε έναν (1)  επιτηρητή για τις τάξεις. 

Ξεχνάμε λοιπόν τη μια βάρδια και πάμε στις δύο. Βγαίνει; Όχι πάντα. Γιατί όταν θα δίνει και η Γ΄ Λυκείου ενδοσχολικές εξετάσεις (σε 6 ημέρες 9 μαθήματα) θα χρειαζόμαστε 12 τουλάχιστον επιτηρητές ανά βάρδια και φυσικά ξεχνάμε τους επιτηρητές των διαδρόμων μ' ό,τι σημαίνει αυτό. Θα υπάρξουν λοιπόν μέρες που δε θα "βγαίνει" ούτε αυτός ο αριθμός. (Αν αναρωτιέστε γιατί δε μπορούν οι εισηγητές της β΄ βάρδιας να είναι και επιτηρητές στην α΄, ο λόγος είναι απλός: θα ετοιμάζουν θέματα με τον διευθυντή και τον χειριστή του συστήματος για την εξέταση που θα ακολουθήσει, αφού 4 από τα μαθήματα θα δοθούν αναγκαστικά στη δεύτερη βάρδια). Άρα, κινδυνεύουμε να πάμε και σε τρίτη βάρδια εξέτασης, δηλ. 8:15 - 10:15, 10:30-12:30 και 12:45 - 14:45. 

4. Μια πρώτη διάσταση του παραλογισμού είναι η απίστευτη καταπόνηση των μαθητών. Γράφοντας για πρώτη φορά σ' αυτές τις συνθήκες (τράπεζα θεμάτων, νέοι όροι προαγωγής, η "δαμόκλειος σπάθη" του 10 στα "βασικά" κλπ) θα είναι αναγκασμένοι να δίνουν δυο - δυο τα μαθήματα, να γράψουν Γλώσσα και Αρχαία στη β΄ βάρδια κλπ

5. Μια δεύτερη διάσταση είναι η καταπόνηση των διδασκόντων. Για να βρίσκεται ένας καθηγητής στις 6 το πρωί στο σχολείο του, θα πρέπει να έχει ξυπνήσει από τις 5 (για τους πολλούς συναδέλφους που μετακινούνται καθημερινά δεκάδες χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο διαμονής τους, ακόμα νωρίτερα). Από τις 6 έως τις 3 θα πρέπει ν' απασχοληθεί με τις εξετάσεις στο σχολείο του: να βγάλει θέματα, να "συμπληρώσει" θέματα, να φωτοτυπήσει με την "ψυχή στο στόμα" επειδή -αυτός ειδικά- καταλαβαίνει και την αγωνία και την κούραση των παιδιών, να επιτηρήσει, να εξετάσει ΦΑ μαθητές... Όταν τελειώσει μ' αυτά θα πρέπει ν' ασχοληθεί με τα του Σχολείου: προετοιμασία για την επόμενη ημέρα (φάκελοι εξετάσεων, καταστάσεις), πέρασμα βαθμολογίας κλπ. Ως ποια ώρα; 

Κι ακόμα δεν αρχίσαμε: φεύγοντας κάποια ώρα από το Σχολείο, θα πρέπει  να πάει στο Βαθμολογικό για δειγματική ή για κανονική διόρθωση. Και να 'χει και καθαρό μυαλό να διορθώσει σε τάξεις - "φούρνους". Κι επειδή δε θα βγαίνει με τίποτα η διόρθωση να πρέπει να πάει και το Σάββατο. Και την Κυριακή βεβαίως - βεβαίως. Και να έχει και να διορθώσει και καμιά 200αριά "δικά του" γραπτά. Και να περάσει βαθμολογία. Και την ίδια στιγμή να επιμορφώνεται (γιατί οι επιμορφώσεις συνεχίζονται). Και να 'χει και οικογένεια. Και να θέλει να ζήσει. Ο δασκαλάκος. Των 700 - 1000 ευρώ μηνιαίως κατά μέσο όρο. Και να έχει επιδέξια περιέλθει στη θέση του "αποδιοπομπαίου τράγου". Ο δασκαλάκος. Και να λειτουργεί με υπευθυνότητα. Κι έτσι πρέπει να είναι. Γιατί με παιδιά έχουμε να κάνουμε. Και με τη ζωή τους -εμείς το ξέρουμε καλά- δεν παίζουμε. Οι δασκαλάκοι. που για τις ανάγκες της εξεταστικής περιόδου θα βαφτιστούμε εκ νέου "λειτουργοί". 


Περισσότερες αναρτήσεις

Αθήνα

Φιλολογικοί Ιστότοποι

Αναρτήσεις φιλολογικών ιστότοπων

Ακολουθήστε μας...

Συνάδελφοι της αλλοδαπής

Αναρτήσεις αγγλόφωνων συναδέλφων

Βρείτε μας στο Facebook